Serveringsfat.

Jag har börjat göra ett serveringsfat i retrostil. Själva fatet är i trä och får sig ett lyft med decoupage. Eventuellt ska det dit ett motiv men jag tycker det ser så snyggt ut med bara text så jag är lite osäker!




Detta behövs:
♥ Ett fat och ev färg
♥ Lacklim
♥ Tidningsutklipp
♥ Lack
♥ Roller eller pensel

Mitt fat var träfärgat (köpt på panduro) så jag började med att måla det vitt. När fatet torkat så är det bara att hugga in och klippa ur all text eller det motiv du valt, kolla så att det räcker till hela fatet!

Ta rollern/penseln och stryk ett jämnt lager med lacklim på ena sidan på fatet. Sedan är det bara att sätta ut alla tidningsdelar. Vissa kommer att lappa över varandra och tänk då på att det ska vara lim under hela urklippet. När du är klar med första sidan så är det bara att vänta på att det ska torka innan du gör nästa sida.
Fortsättning och färdigt resultat kommer i ett annat inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0